Rabu, 19 Oktober 2011

kahwin


KAHWIN HANTARAN MURAH> "ish! murahnya hantaran dia, nie mesti sengkek ni!"
KAHWIN HANTARAN MAHAL>"ish! mahalnya? nak jual anak apa??"
KAHWIN UMUR MUDA> "ish! muda-muda dah kahwin, nie mesti ader buat benda-benda tak baik nie..ntah2 dah termengandung!"
KAHWIN UMUR LAMBAT> "ish! dah tua baru nak kahwin, tue la muda-muda tak nak kahwin, orang dah beranak pinak dia baru nak kahwin..tak laku kOt!"
KAHWIN BUAT MAJLIS KECIL> "ish! nie kahwin ke ape? kedekutnya, makanan pun ntah pape. bukan selalu pun,buatlah besar sikit!"
KAHWIN BUAT MAJLIS BESAR> "ish! besarnya majlis..kalah anak DATUK. nak berlagaklah tue, macam anak die je nak kawen kat dunia nie!"

Alahai manusia....manusia...



BERSANGKA BAIKLAH, JANGAN DENGAR KATA ORANG, DENGAR KATA ALLAH S.W.T.!! HIDUP INSYAALLAH BAHAGIA. NAK KAHWIN TAK SUSAH TAPI MEREKA DAN KITA YANG BUAT KAHWIN JADI TERSEKSA!!

3 ulasan:

  1. Allah s.w.t sahaja yang maha mengetahui segalanya.. kerana alam semesta ini hanya milikNya..

    BalasPadam
  2. mulut orang tak dapat kita kawal...
    kalau dengar cakap orang, semua serba tak kena...

    BalasPadam
  3. sepatutnya perkara yg baik kita mudahkan la... Islam itu kan indah... =)

    BalasPadam