Jumaat, 30 September 2011

kecewa

kalau kita dikecewakan ...apa yg kita akan buat??
mestilah "menangis & terkilan"


sebab??
tak "sangka" ada orang sangup buat kita macam tue..

dan lepas tue kita "buat apa??"
tak nak "percaya" pada dia lagi!!

macam tue ker??
mestilah...

"tidak rasa" ke kecewa itu satu "hadiah" dari DIA (ALLAH)

sebab??

dari kerana sebab "kecewa" DIA mengajar kita "lebih" bersikap Berhati-hati dan jangan" terlalu mengharap pada makhluknya, "indahkan??"

jadi jangan sedih sangat,"ingat" kita ada DIA (ALLAH S.W.T) yg "sentiasa" bahagiakan kita..insyaAllah :)

Rabu, 28 September 2011

siapa yg merasakan dirinya tak cantik

semua ciptaan Allah tu cantik...tapi ada sesetengah orang rasa dia kurang cantik dari orang lain..bila tengOk Orang lain cantik mesti terdetik dalam hati "cantiknya dia,kenapalah aku xcantik macam tu erk?"
Soo..nie untuk orang2 yg ada perasaan mcam tue...

1.kerana saya tidak cantik, saya selamat daripada menjadi senjata iblis mencairkan iman lelaki
2.kerana saya tidak cantik, saya tidak menjadi mangsa gangguan lelaki-lelaki yang rosak akhlaknya.
3.kerana saya tidak cantik, akhirnya saya menemui insan yg ikhlas mencintai saya seadanya...

cantik luar dan dalam yer...
jd bersykurlah kamo2 yg punya perasaan macam tue...cantik tue univsal kan..walau apa pun hati mesti mahu cantik okies...

Selasa, 27 September 2011

fadhilat solat

selesai sudah solat subuh pg nie..alhmdulilah..masih berkesempatan melihat dunia dan menjalani kehidupan hari nie..moga menjadi hari yg lbih baik dr yg sebelum2 nyer..baru td ad terbaca tentang fadhilat solat,jd ak nk tulis juga kat sini apa yg ak baca td..hehe..

Seorang yahudi bertanya
"katakan pada kami apa pahala yg didapati oleh orang yg solat"

Rasulullah s.a.w bersabda :"jagalah waktu solat terutama solat pertengahan,solat zuhur,pada saat itu nyalalah neraka jahanam,org mukmin yg mengerjakan solat ketika itu diharamkan ke atasnya wap api 
neraka jahanam pada hari kiamat".Sabda Rasulullah s.a.w. lagi:"manakala waktu Asar,adalah saat dimana nabi Adam a.s memakan buah khuldi.Orang mukmin yg mengerjakan solat Asar, akan diampunkan dosanya seperti bayi yg baru lahir".

setelah itu Rasulullah s.a.w membaca ayat yg bermaksud : "jagalah waktu-waktu solat terutama sekali yg pertengahan,solat maghrib itu adalah saat di mana taubat nabi Adam a.s diterima.Seorang mukmin yg ikhlas mengerjakan solat maghrib kemudian meminta sesuatu daripada Allah maka Allah akan perkenankan".

Sabda Rasulullah s.a.w :"solat isyak (attammah). katakan kubur itu adalah sangat gelap dan begitu juga pd hari kiamat,maka seorang mukmin yg berjalan dalam malam yg gelap utk pergi menunaikan solat isyak berjemaah,Allah S.W.T haramkan daripadanya terkena nyalanya api neraka dan diberi cahaya untuk menyeberangi titian sirath."

Sabda Rasulullah s.a.w seterusnya :"solat subuh pula,seorang mukmin yg mengerjakan solat subuh selama 40 hari secara berjemaah diberi Allah S.W.T dua kebebasan iaitu :
1.Dibebaskan dari api neraka
2.Dibebaskan daripada nifaq ( sifat Munafik ).

Ya Allah,semoga ak tidak lalai dalam melaksanakan tanggujawabku kepadaMu...
mari kita sembahyang sebelum kita disembahyangkan :)

Ahad, 25 September 2011

Allah itu Maha Besar

maafkan masa lalumu,
tawakalkan masa depanmu,
nikmati saat ini,
memang memaafkan takkan dapat mengubah masa lalumu,
tapi ia dapat memperindahkan hari ini..esOk..esOk...dan esOk,

jangan katakan : "Ya ALLAH,masalah aku sangat besar"
tapi katakan : "wahai masalah,ALLAH itu maha besar"

mari kite senyum ~ Weee :)
SO,pe lagi..lupakan masa lalu yg menyakitkan kite,angap sajer semua tue sebagai pengajaran tuk kite menempuh kehidupan yg akan datang dengan lebih baik dan penuh dengan kebahagian...hihik...smile :)

Sabtu, 24 September 2011

Lelaki Syurga

lelaki syurga
bukan sekadar hitam jidatnya,
bukan sekadar pandai bicara,berbungkus dakwah
bukan!!!!
sama sekali bukan
 lelaki syurga
 adalah lelaki yg baik dan santun pada isterinya
 tak menyakiti hati isterinya
lelaki syurga adalah lelaki yang tahu mensyukuri kenikmatan ilmu,harta dan jabatan
lelaki syurga adalah lelaki yang amanah lagi menepati janji
 dalam dakapan mereka
 kelak akan kau temukan keteduhan jiwa
 dan kelapangan hati
engkau akan selalu merasa tenteram bersamanya
engkau akan selalu tambah cinta padanya
 yang jelas
 jika kau seorang isteri
 engkau akan merasakan dakapan lelaki syurga yang merupakan suamimu itu
 dengan kata kunci ini
IMAN DAN KESHOLEHANMU BERTAMBAH
jika engkau merasakan sebaliknya
mari bercermin pada nurani
agar layar yang terkembang,tak tenggelam di lautan air mata..
Semoga terus menjadi suami yg terbaik!!!
insyaAllah..Aminn :)